UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Korene SUSPERIE siahajú do severského blackmetalu z konca tisícročia; aj pre mňa to bola tá kapela, v ktorej hrá Tjodalv z DIMMU BORGIR. Aj keď bol v minulosti na tvorbu Severanov čierny vplyv patrný, už dávno sa im podarilo vyprofilovať do podoby vcelku osobitého melodického metalového zjavu, ktorý sami členovia popisujú ako „bez hraníc“. A novinka by nemala byť len kovová, ale vyseknutá priamo z kameňa.
Už „Unlimited“ potvrdil, že kapela šľape ako dobre namazaný (nepliesť si s inou namazanosťou) stroj, no a „Cut From Stone“ to nielenže po všetkých stránkach potvrdzuje, ale posúva to ešte o kus ďalej. Nezameniteľný rukopis zostáva nezmenený aj vďaka tomu, že zostava je už pekných pár rokov vcelku stabilná. Štipka čierneho korenia sa síce pomaly vytráca, no nátlakový melodický thrash je opäť pripravený spoľahlivo vám odstreliť hlavu.
Zbrane, ktorými SUSPERIA disponuje, sú v celom rozsahu predstavené už v úvodnom záseku „More“, no všetky druhy munície pocítite až s príchodom záverečných sekúnd. Ak by som ich mal v krátkosti predstaviť: sú to melodické riffy len občasne prekladané ťažšími kalibrami z extrémnejších žánrov spolu s patričnou dávkou vydarených vyšperkovaných sól, v strednom tempe tepajúca prepracovaná rytmika artilérie na odpovedajúcom basovom podklade, no a tomu všetkému velí melodizovaný kričaný vokál. Je zrejmé, že vhodnou kombináciou týchto nástrojov vznikne solídny sonický útok na vaše sluchy. V tomto sú členovia SUSPERIE majstri a v každej skladbe dávkujú svoju muníciu s chirurgickou presnosťou a laserovým zameriavaním, aby mala čo najväčší efekt. Oproti minulému dielu skazy bolo ubrané na hitovosti a album pôsobí menej prvoplánovo, no o to efektívnejšie. Vhodné prestriedanie agresívnejších častí s výborným citom pre melódie a precíznou produkciou a zvukom nemôže minúť svoj cieľ. Každá skladba disponuje silným potenciálom a je ťažké vyzdvihnúť výnimočné momenty, pretože ich je priveľa - či už sa jedná o skvelé zmeny dynamiky v „Life Deprived“, pôsobivú energiu „Release“, emotívnejšiu „Distant Memory“ alebo monumentálnu titulku „Cut From Stone“ s melodickým spevom. Rovnako môžem pochváliť z hľadiska progresu všetkých zúčastnených, či už profesorskú techniku Tjodalva, viac melodického spevu Atheru alebo skvelý cit pre napísanie vydarených melódií a riffov všetkých riffmajstrov, kde naviac potešia aj inventívne basové linky Memnockove. Jediným možným negatívom by mohlo byť rýchle opočúvanie a občasný profesionálny chlad, ale aj tu má aktuálna nahrávka oproti predchádzajúcej navrch, pretože rozhodne je čo každým ďalším posluchom odhaľovať.
V závere mi nezostáva len skonštatovať, že aj tento krát svoju misiu SUSPERIA plní na 100% a úspešne ďalej pokračuje vo svojom ťažení. Nezostáva nič iné len zaželať všetko dobré a netrpezlivo čakať na ďalší, už v poradí piaty útok tohto úderného komanda.
Precízna nálož moderného, melodického, no stále extrémneho metalu s profesionálnym spracovaním, inoštýlovými inšpiráciami a dostatkom zákutí k objavovaniu. Čo viac si priať? Len viac - „More“.
9 / 10
1. More
2. Lackluster Day
3. The Clone
4. Distant Memory
5. Release
6. Life Deprived
7. Between The Lines
8. Bound To Come
9. Under
10. Brother
11. Cut from Stone
Attitude (2009)
Cut From Stone (2007)
Devil May Care (EP) (2005)
Unlimited (2004)
Vindication (2002)
Predominance (2001)
Dobrá vec, len spev trošku "priškrtený" ale čo, titulná skladba je skvelá.
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.